torsdag 10. april 2014

vårrengjøring

I dag er det vårrengjøring her. Ikke ofte det skjer i grunn. Ikke hver vår en gang. Utrolig hvor grått av "heksesot" det blir. Og her inne fyrer jeg da ikke sååå mye levenede lys? Bort skal det i alle fall. Så i dag endevendes kjøkkenet. Tak og vegger skal vaskes. 

Men det tar tid...

Mellom hver gang jeg slenger kluten må jeg flytte litt på ting. "Kanskje blir det finere om jeg setter dem der?" Eller: "Jeg setter det slik nå. Det er lenge siden sist og det er godt med forandring." Ja, det er godt med forandring. Og det blir godt med et skikkelig rent kjøkken. Koselig blir det også. Det er nesten så jeg må tenne noen lys... Ja, jeg gjør heller det og koser meg. Så får jeg heller ta vårrengjøring til neste år også!

Men jeg får skynde meg. Kjøkkenet blir ikke rent så lenge jeg sitter her. 
Så vi knottes kjære Livs Lyst besøkende. Ha en fin-fin dag!

10 kommentarer:

  1. Så himla fint ditt ljusblå kök, älskar den färgen. sååå fint!!
    Ha en fin dag! Kram Paula

    SvarSlett
  2. Det blir så deilig når alt er unnagjort :) Godt å sette seg ned med skikkelig god samvittighet når man har kommet i mål. Håper du får en fin dag

    SvarSlett
  3. Oj så rent och fint!! Du får gärna komma och fixa inflyttningsstädningen när vår renovering är klar. Du har så mysigt hos dig! Ha en bra dag! May

    SvarSlett
  4. Hej hej !

    Så himla fint säger jag med
    Vad härligt med det ljusblåa köket.
    Så skönt !
    Önskar dig en fin helg också !

    Kram

    SvarSlett
  5. Your kitchen always looks so sweet...

    SvarSlett
  6. Nydelig kjøkken du har:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Your kitchen looks wonderful. I guess it is time for some spring cleaning at our house, too.

    Linda

    SvarSlett
  8. Så flink du er; Tenk å vaske tak og vegger! Det gir en deilig følelse etterpå.Og kjøkkenet ditt er så koselig, gøy å "ommøblere" litt også. Det blir utrolig svart av stearinlysene. Jeg synes det er vanskelig å få det rent, har malte tak og vegger (matt maling). Hva vasker du med? Ser ut som du får det rent. Kanskje du har noen gode tips?

    SvarSlett
  9. Ja det skulle jeg gjort også. Lurer på om jeg ble litt inspirert nå. Nei....kanskje ikke.
    Klem

    SvarSlett
  10. Moc krásný blog!
    Přeji Vám krásné jaro!
    Soňa

    SvarSlett