søndag 6. juli 2014

til seters...

Lev Landlig utgave 5 - 2014
Min jobb som frilanser byr på mange opplevelser på gårdstun og i fjellheim. Ikke minst får jeg møte mange fine mennesker som lever ut sitt landliv i takt med rolige hjerteslag. Vel, det er i alle fall det jeg vil fange i mitt kamera. Det behagelige, inspirerende og deilige landlivet. Så forstår man at det ligger en jobb bak det å ha det vakkert rundt seg. Friske blomster hopper ikke i porselensvaser av seg selv. Støvet kan ikke bare blåses bort og maten kommer ikke til seters på egne bein. 

Så tusen takk for alt som ble stelt i stand her oppe til fjells!

I fjor sommer fant jeg akkurat slike sjarmerende og idylliske motiv jeg lette etter. Jeg fikk dra til seters for å gjøre meg mett på gode inntrykk og med meg i sekken hjem hadde jeg mye inspirasjon og ikke minst bilder som skulle brukes i en reportasje. Det skjer hver gang. Jeg kommer hjem stappfull av inspirasjon og denne gangen fikk jeg plutselig behov for en skjønn liten seter gitt... 

Noen drømmer er lettere å realisere enn andre. Vi kan ikke akkurat prioritere å bygge en seter vi. I alle fall ikke nå. Kanskje aldri heller.... Og hvor skulle vi tilfelle ha den? Jaja, man vet aldri, men jeg er like blid altså. Jeg fikk en kjempe fin tur til seters og noen drømmer holder det å glede seg over at andre lever ut! Faktisk! Men i småtingene i denne skjønne bygningen fant jeg mer gjennomførbar inspirasjon. Jeg gikk sporenstreks ut og kjøpte meg linsengetøy etter dette besøket skjønner dere. For her inne var det nemlig en herlig oppredd gammel seng som du kan se i reportasjen som er ute i Lev Landlig nå. Og sengetøy.... det kan jeg vanskelig motstå....

3 kommentarer:

  1. Så koselig reportasje, Liv :-)
    Og så koselig gammel staulsbu - så mange fine gamle ting og så moro å se bildene dine fra dagen din fra seterbesøket :-)
    Og ikke minst moro å se kjente fjes fra Tinn :-)
    Spørs om ikke jeg må ta meg en tur hit og hente inspirasjon og ideer til min egen plass -
    den oppreide senga er jo en drøm - skjønner godt at du måtte ut å handle sengetøy :-)


    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  2. wunderschöne bilder!!! ich mag die schlichte atmosphäre!!! alles liebe von angie

    SvarSlett