tirsdag 20. januar 2015

redigerer sommerbilder

Visst er det deilig. Å ha en jobb der skillene mellom sommer og vinter viskes ut. Om dagen sitter jeg nemlig og redigerer sommerbilder. I fjor sommer tok jeg en hel del bildeserier som skal bli reportasjer denne sommeren. Og det er utrolig koselig å dukke ned i materialet av friske farger, duftende blomster og varm sommerbris, og det midt i januar måned. Ja, det er jo nesten så jeg kjenner det. Duften og varmen altså.

Jeg har i alle fall ikke glemt hvordan det var. Og det er et under hvert år, at vi atter en gang har dette fantastiske å se frem mot. Først en nydelig vår, og så en varm sommer. Med eller uten regn. Det får vi se, men det er godt for oss nordboere å stikke nesen litt mer ut i frisk luft. Vi bor jo nesten ute i de få, men høyt prissatte, varme månedene.

Motivene i disse bildene vil dere kunne se i sin helhet i Lev Landlig til sommeren forresten. Da feirer bladet nemlig 10 år og byr på masse inspirasjon. Blant annet altså, et dekket bord i landlige omgivelser.

Jaja, jeg får fortsette mitt arbeid med redigering av varme sommerbilder. I det virkelige liv snør det, og jeg sitter med et teppe over meg på mitt litt for kalde kontor, men jeg har litt å se frem til. Og det gjør meg varm om hjertet. Dessuten er jeg såå glad for snøen som daler stille ned nå. Jeg har jo noen vinterbilder som også skal tas, og det er jo ekstra stas med snø i reportasjene! Så ja takk, begge deler tenker jeg vi sier i dag. De går an å ha to tanker i hodet på en gang :O)

3 kommentarer:

  1. Gleder meg til helheten i Lev Landlig, du lager så mye bra stoff til inspirasjon og nytelse ;-)
    Nydelige bilder og tekst.
    Og helt enig ja takk begge deler er det vinter så er det vinter.

    SvarSlett
  2. Skønne skønne sommerbilleder. Jeg deler din glæde over dem. Det er så dejligt at tænke på, at sommeren kommer tilbage, selvom det er gråt og trist lige nu. Jeg glæder mig sådan!

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se Lev Landlig, digger det du gjør, herlig å følge med på det du gjør :-)

    SvarSlett